Dwa tygodnie na Zachodnim Wybrzeżu – co zobaczyliśmy, co trzeba wiedzieć!

Mam nadzieję, że ten wpis się komuś przyda przy planowaniu swojej wyprawy do USA. Dlaczego daję sobie prawo radzić w kwestii takiego wyjazdu? Na Zachodnim Wybrzeżu byliśmy dwukrotnie. Dwa razy spędziliśmy tam około 2 tygodni w ciągłym ruchu. Popełniliśmy wiele błędów – niektóre naprawiliśmy podczas drugiej podróży, ale popełniliśmy również kolejne! Sporo czasu spędziliśmy na planowaniu przed wylotem. Nie, nie mieliśmy zarezerwowanych wszystkich hoteli i raczej to była podróż ” na wariata” niemniej jakiś zarys planu gdzie jechać w jakiej kolejności musieliśmy mieć. Przede wszystkim dlatego, że dwa tygodnie to wcale nie jest tak długo, a my chcieliśmy zobaczyć ile się da.

Trasa z 2018 roku

Las Vegas -> Williams -> Ridgecrest -> Fresno -> San Francisco  -> Hollister -> Los Angeles

Mapa USA 2018.png

Link: Mapa 2018

Trasa z 2016 roku

Los Angeles -> Bakersfield -> Las Vegas -> Flagstaff -> Winslow -> St. George -> Las Vegas

Mapa USA 2016.png

Link: Mapa 2016

Miasta zaznaczone na mapach powyżej były dla nas miejscami wypadowymi, by zwiedzić największe atrakcje w okolicy.

2018 ROK

Las Vegas

W Las Vegas zdecydowanie można spędzić kilka dni i nie ruszać się poza Strip, ale jeśli interesują nas inne atrakcje – to najlepsze miejsce, żeby wybrać się do Doliny Śmierci.

Więcej na temat Doliny Śmierci w tym wpisie: Dolina Śmierci – miejsce, które trzeba zobaczyć.

Williams

To stąd najlepiej wybierać się nad Wielki Kanion (lub tutaj się zatrzymać). Jeśli nie mamy zarezerwowanego noclegu w Parku Narodowym to jest to jedno z niewielu miejsc w rozsądnej odległości od Wielkiego Kanionu, w którym można zarezerwować nocleg. Trzeba się jednak przygotować na wysokie ceny oraz problem z dostępnością pokoi – szczególnie w weekendy.

Ridgecrest

To miasto potraktowaliśmy jako punkt startu do wyjazdu do miasta Bodie (polecam odwiedzić!) oraz Jeziora Mono.

Mapa Bodie.png

Jeżeli ktoś wybiera się do Yosemite – nie trzeba się wracać na tej trasie, ale można wjechać do Yosemite. My tego nie zrobiliśmy – przede wszystkim dlatego, że panowały wtedy wielkie pożary w Kalifornii  i wjazd do parku był mocno ograniczony.

Więcej o Bodie: Bodie, miasto duchów – prawdziwe opuszczone miasteczko w Kalifornii

Więcej o jeziorze Mono: Jezioro Mono czyli księżycowy krajobraz w Kalifornii

Fresno

Fresno to bardzo dobry punkt do wjazdu do Parku Narodowego Kings Canion oraz Parku Narodowego Sekwoii.

Kings Canion

Wielkie Sekwoje

San Francisco

San Francisco to San Francisco – nigdzie stąd jeździć nie trzeba.

Big Sur

Trasa Big Sur wiedzie od San Francisco do Los Angeles. My zatrzymaliśmy się w Hollister, żeby trasy tej nie robić jednego dnia – tylko móc się zatrzymać na plaży.